Restoran Puanı: Çin Mahallesi’ndeki Ignacio Mattos’s Corner Bar

Canan

Global Mod
Global Mod
25 Mar 2021
1,884
0
0
Restoran Puanı: Çin Mahallesi’ndeki Ignacio Mattos’s Corner Bar
Şef ve restoran işletmecisi Ignacio Mattos, New York’a son on yılın en orijinal restoranlarından biri olan Estela’yı verdi. En yeni kuruluşu olan Corner Bar ile özgünlüğün abartıldığını kanıtlamak istiyor gibi görünüyor. Başarılı olup olmadığından emin değilim, ama düşündüğümden çok daha yaklaşıyor.

Corner Bar bir bardan daha fazlasıdır, ancak gerisi yeterince basittir. Aslında en küçük odaların şu anda gecelik 525 dolardan başladığı Canal Caddesi’ndeki yeni bir butik otel olan Nine Orchard’ın bir köşesinde. Bina, Çin Mahallesi ile Aşağı Doğu Yakası’nın buluştuğu ve buharı bitmiş gibi göründüğü, şehir merkezinin o belirsiz bölümünde oturuyor.

Dimes restoranı, gençliğin ve güzelliğin sırrının bir Sezar salatasındaki Kudüs enginarı ve bir margaritadaki buğday çimi kadar basit olduğu şeklindeki cezbedici fikirle ortaya çıkana kadar orada yıllarca bir çıkmaz vardı. Kısa süre sonra, bir dizi yeni bar ve demografik olarak uyumlu diğer işletmeler, o zamanlar Dimes Meydanı olarak adlandırılan mikro bölgeyi, Aşağı Manhattan’da sanatçılara, patenci çocuklara, yarı zamanlı romancılara, tam zamanlı eğlence sanatçılarına, felsefecilere ev sahipliği yapan son yerlerden biri haline getirdi. öğrenciler ve takılıp kalmış garsonlar -Gig’ler aynı uzunlukta kaldırımı paylaşabilir.


Dimes Meydanı’nın şöhreti muhtemelen Haziran ayında açıldığında Corner Bar’ın popülerleşmesine yardımcı oldu. Ancak pratikte Dimes Meydanı kültürü Corner Bar’ın hemen önünde bitiyor.


Clandestino’ya akın eden ve dışarı çıkan bar düşkünleri, şık giyimli ev sahipleri ve karşılama görevlileri tarafından kapıda durdurulabilir. Dimes’s Broccoli Melt hayranları, Corner Bar’daki Canard à l’Orange ve Riesling jöleli Foie Gras Terrine’e gözlerini kısarak bakacaklar. Le Dive ve Parcelle’e pét-nats ve sans soufre Chenin Blanc için akın eden doğal şarap kuşağının üyeleri, Cote de Beaune’da dikkati boşa harcamadan önce Corner Bar’ın üç tarafı şampanya ile başlayan kesinlikle klasik şarap listesi karşısında şaşkına dönebilir. ve Cote de Nuits.

Corner Bar, son teknoloji bir restoran hakkında kimsenin fikri değildir. Menü, karides kokteylinden kruvasanlara kadar kısa, güvenli ve açıklayıcıdır. Tanıdığınız en az maceracı yiyici, sipariş edecek bir şeyi iki dakikadan kısa sürede bulabilir, ancak uzun mermer çubuğun üzerindeki bir levhada tipik olarak bir gözün alt satırında bulunan harflerle yazılan özel ürünleri deşifre etmek biraz daha uzun sürebilir. çizelge.


Ünlü Amerikan, Fransız ve İtalyan mutfağına sahip lüks bir otelde pahalı bir restoran, akla gelebilecek en öngörülebilir şey gibi geliyor. Yaratıcı olmayan menüler genellikle uyurgezer şeflere yol açar. (Ya da belki tam tersidir.) Şaşırtıcı bir şekilde, biraz kafa karıştırıcı bir şekilde, bu kural The Corner Bar’da geçerli değil.Mutfak, Şef Vincent D’Ambrosio’nun yönetiminde, bu gündelik klasikleri sanki dünyanın kaderi buna bağlıymış gibi yapıyor. Bu çok yüksek bir seviyede yemek pişirmektir.


Taze tagliatelle – sarısından ipeksi, sert olmadan sert – bu mutfakta bir yerlerde, Danai Gurira’nın bir vibranyum mızrağını tutması kadar kendinden emin bir şekilde oklavayı tutan, gülümsemeyen bir nonna olduğunu öne sürüyor. Bazı geceler makarna, üç etli Bolognese’nin (bu durumda sığır eti, kuzu eti ve domuz eti) neden her zaman en iyisi olduğunu gösteren bir sosla parlıyor. Diğer geceler, yumuşak ve sulu ıstakoz parçaları ve yapışkan, yoğun ıstakoz suyu ile atılırlar.


Steak au poivre tam olarak kitaba göre değil; Sosun içinde krema varsa onu bulamadım. Ama bunu telafi edecek kadar tereyağı varmış gibi görünüyor. Boğumlu bir karabiber kabuğu ve pul pul tuzun altındaki et, oldukça sulu ve doyurucu bir Wagyu etek bifteğidir.

Patates kızartmasından bahsetmek için mantıklı yer burası. Kalın ve güçlüdürler ve zaman ve çaba harcanmadan elde edilemeyecek türden bir çıtırtıya sahiptirler. Eminim hiçbir mutfak sadece patates kızartmasıyla yargılanmak istemez ama böyle patates kızartmasını denediğinizde yemek yapmayı ciddiye alan bir yerde olduğunuzu bilirsiniz.

Corner Bar, kabuklu deniz ürünleri bölümünde de ortalığı karıştırmaz. Altı uzun mavi karides, karides kokteylini oluşturur ve tam olarak pişirilirler (bir karides kokteyli 35 $ olduğunda olması gerektiği gibi). Kabuğu, başı ve hepsiyle buharda pişirilen bu karidesler, kabuklu istiridyeler, kremalı marine edilmiş midyeler, çiğ mavi yüzgeçli çiniler ve deniz alabalığı ve yarım küçük buğulanmış ıstakoz ile birlikte yediğimde 85 $ ‘lık Plateau de Fruits de Mer’in öne çıkan özellikleri.


Hayal kırıklıkları nadirdir ve nispeten küçüktür – donuk bir griye kadar pişirilmiş bir kaz ciğeri terrine, traşlanmış beyaz yer mantarlarının altında bir omlet biraz fazla sertti. Ancak diğer neredeyse kusursuz yemeklerin eşliğinde ve bu fiyatlarla (kase için 34 dolar, omlet için 125 dolar) öne çıkıyorlar.


Aşırı maruz kalma nedeniyle yorulan klasiklerin üstün yinelemelerini yapmanın yanlış bir tarafı yok. Alain Ducasse, bistro ve birahane tadilatlarıyla kariyerinin son dönemini ona adadı. Ancak, kanona bazı kıvrımlar ve dönüşler eklemeye yardımcı olur. Yüksek fiyatlarla birleşen öngörülebilir bir menü, bir odanın eğlencesini ortadan kaldırabilir.


Tabii ki, Corner Bar’daki ruh hali tatlıyla parlıyor. Klasik, pürüzsüz crême brûlée yumuşaktır ve vanilya tohumları ile aşılanmıştır. Kremalı pufların üzerine bir sürahi bitter çikolata sosu neredeyse boşaltılır ve daha sonra kullanılmak üzere masaya yerleştirilir.

Her nasılsa, sürekli düşündüğüm tatlı, yamaçlarından aşağı akan zümrüt yeşili fesleğen yağı akıntıları ile ananas yumuşak servis dondurma şerbetinden yapılan Matterhorn. Walt Disney’in Enchanted Tiki Room’undan Dole Whip’e saygı gösterebilir veya göstermeyebilir. Umarım öyledir. Corner Bar ciddi bir restorandır, ancak birkaç sürpriz kullanabilir.